Jump to content

long arm quilting


Mirja

Recommended Posts

Hej!

Har nyligen börjat med att quilta ( har sytt i många år mest kläder och sånt)och är intresserad av just long arms quiltning med datorstyrning.

Min fråga är om någon vet någon bra maskin för hemmabruk och så småningom även kanske för försäljning. Det ser så vackert ut när man kan sy olika mönster på quiltarna.

Har försökt leta runt på nätet om olika maskiner men det är svårt att hitta någon bra sida om just sådana maskiner.

Tacksam för svar Mirja:)

Link to comment
Share on other sites

I put the post in Google translate and got this:

It recently started to quilt (have sewn for many years, most clothing and stuff) and am interested in just long arm quilting with computer control.

My question is if anyone knows any good machine for home use and eventually maybe for sale. It looks so beautiful when you can sew different patterns of quiltarna.

I've tried looking around the net on different machines but it is difficult to find a good site for just such machines.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Mirja,

Tyvärr tror jag inte detta forum är mycket aktivt. Jag är ganska ny till 'long arm quilting' själv. Hoppas någon med mer erfarenhet i Skandinavien svar dina frågor.

Finns där någon i dina närhetet som har ett maskin ni kunde prova? Det är svårt att valja en maskin tycker jag. Man borde prova så många olika typ som molighet innan man kan bestämma tror jag.

Jag köpte en begagnad maskin på ett infall och ibland ångrar inte ha gjort mer forskning.

Lycka till. Hoppas att ni fick mera svar.

Colleen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei Mirja!

Dessverre har vi ikke vært så mye aktive på denne siden. Håper det bedrer seg.

Jeg var nettopp i Danmark på NQT og demonstrerte APQS maskiner der.

Du har kanskje sammenlignet de forskjellige APQS modellene slik at du kjenner størrelse og prisklasser? Kan du sende meg en email til : jtorsvik@apqs.com, så kan jeg litt lettere sende deg mer informasjon.

Håper å høre fra deg!

Link to comment
Share on other sites

Guest Linda S

Folks - for the record, there are some words that don't translate well in foreign languages, therefore, they use the English, or whatever language they originated in. Weekend happens to be one.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...