Jump to content

Velkommen til Skandinavisk forum!


merelling

Recommended Posts

Hei igjen Merete!

Tenkte du ville komme kjapt innom:P Vi er noen natteranglere begge to:D

Misunner deg og Lise turen til Alsace. Snakket nettopp med Claudia og hun skal ha med 5 nye quilter. Hun skal sende meg bilder før hun drar. Kanskje jeg må be deg ta med en batikkpakke til meg;) om du har plass i kofferten da!

Snakkes!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Diana.

I live on the island called Sotra / Øygarden 40 min drive west of Bergen city.

Besides quilting and being a rep for APQS I am working as a financial controller at a local Bibel school with 3 dormitories. During 15 of June until 15th of August we are a Summer "hotel". www.bildoysommerhotell.no

If any of you wants to visit Bergen, give me a hint;)

Link to comment
Share on other sites

Janne,

How about a trade off? You come to the states first. I have a big house and 2 extra bedrooms. Do you like the Colorado mountains? As I said before I loved Bergen!!!!!!!!! I hate to admit how much money I dropped there shopping. 2 wool throws, reindeer hide, wool weavings, I am a early riser and I would get up before the Swedish relative and daughter and walk around the town. Luv, luv, it!

Mountainquilter

Diana

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hejsan Janne,

Förlåt att jag svarade inte tidigare! Jag har en 10 månader gammalt baby och är inte på dator så mycket som jag ville.

Jag bor i Kanada men tala lite Svenska. Det är antagligen klart att det är inte min mådersmål :D...tjugotvå år sen var jag en utbyteselev på Aland.

Jag planera ett återbesök nångång och ville också resor runt Norje och fjördarna. Kanske vi träffas då. Bildoy Sommar Hotell ser väldigt trevligt ute! Om ni hitta din vag till Kanada, kontakta mig! Jag bor utanför Toronto.

Hoppas att ni har det bra!

Link to comment
Share on other sites

Hello mountainquilter,

Did you mean that you wanted the post that I wrote yesterday translated?

It was a reply to Jannes question of September 30th asking who I was as she noticed that I wrote in Swedish.

You wrote that you are Swedish. What part of Sweden are you from? Loved the time I spent over there!

Translation...

Sorry that I did not reply sooner! I have a 10 month old baby and don't get on the computer as much as I would like.

I live in Canada but speak a little Swedish. It is probably obvious that it isn't my native/first language...twenty two years ago I was an exchange student on Aland (an island in the Gulf of Finland).

I am planning a return visit sometime and would also like to travel around Norway and the fjords. Perhaps we will meet then. The Bildoy Summer Hotel looks very pleasant! If you find your way to Canada, contact me! I live outside of Toronto.

Hoping you are well!

Link to comment
Share on other sites

Hei Sheila!

Her i Norge er det nok mer populært med strikking enn quilting for tiden. Vi har vel ikke noen spesiell skandinavisk stil på quiltingen vår. De fleste mønstre kommer fra USA eller Australia;). Men så er det noen som er flinke til å lage egne mønster. En av de norske designere som er veldig populær for tiden er "AnnaKa". Her er link til Solfrids Quiltestove som har mange norske mønster inne. Kopier linken under om du ikke kan klikke på den direkte så får du se mange norske mønster. http://www.solfrids-quiltestove.no/page/products/116835/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei alle skandinaver og alle dere andre! Som dere ser er jeg en newbie på denne siden:D. Jeg har sjekket rundt på forumet og her er det masse interessant å lese. En longarm har stått på ønskelisten i 20 år og om ikke mange dager går bestillingen inn med hjelp fra Janne. Jeg er sååååå jublende glad og kan nesten ikke vente på at maskinen bæres inn døra:)

Hello all Scandinavians and to all others! As you can tell I am a newbie at this site. I have been checking out the forum and find all sorts of interesting information. A longarm has been on my wishing list for 20 years and with in a few days, with fantastic help from Janne, I will order a Lucey. I am sooooooo excited and can hardly wait for the machine to be carried in my front door.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hi, and welcome to the forum,

if you use your google translation it will translate so that you can read every language. I use it all the time for German, Spanish and some french when I don't understand<<<<<<<<<,now it will be scandinavian.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...